Rallyes de Regularitat sobre
terra per a vehicles clàssics.
Normativa
La Normativa ve regulada per una norma general,
dictada per les diferents Associacions i Federacions, i una Normativa
particular per a cada campionat.
Reglaments
Els reglaments son específics per cada prova del
calendari. Com a norma general, s'estableix una velocitat mitjana que ha de
mantenir-se al llarg de tot el recorregut dels trams de regularitat, i que
venen especificats en el Roadbook i/o carnet de ruta de la prova. Aquesta
velocitat mitjana es controla mitjançant sistemes de cronometratge en punts
secrets del recorregut, i s'apliquen penalitzacions en funció tant del retard
com de l'avançament en l'hora prevista de pas pels controls establerts.
Habitualment, es penalitza amb 1 punt per segon de mes o de menys, controlats a
la dècima de segon. A mes, es poden establir altres penalitzacions per no passar
per un punt de control, o altres a criteri de l'Organitzador.
Vehicles
Com a norma general, son admesos els vehicles tant
4x4 com 4x2 sempre que tinguin una antiguitat superior a 25 anys. Han de estar
al dia de tot allò que afecta a la circulació de vehicles, ja que, normalment,
es circula en trams oberts al tràfic, es a dir, ITV, assegurança, permís de
circulació i de conduir del pilot, etc.
Equip
Personal
El nostre equip està format de moment només per
dues persones, l'Andreu Miralles i el Carles Boter. Està previst estudiar la
possibilitat de incorporar alguna persona mes com a assistència tècnica, mecànica
bàsica sobre el terreny, tasques de recolzament logístic, premsa, etc.
L'Andreu esta vinculat al mon de l’automobilisme des de fa molts anys, havent
participat en diferents proves del calendari de Rallyes de Regularitat.
En Carles està vinculat al mon del motor de competició des de fa mes de 15
anys. Es va iniciar col·laborant amb un equip del Campionat de Catalunya de
Turismes, i va participar en diferents tasques a la Copa León, 24 hores de
Montmeló i altres. Posteriorment s'ha dedicat al mon dels Rallyes de
regularitat com a copilot durant aproximadament 10 anys, a on ha aconseguit
alguns éxits importants, entre els que destaquen el 3er lloc al Rallye Girona
Costa Brava, categoria RS de l'any 2015, el 2on lloc al I Criterium Tossa Costa
Brava Nocturn de l'any 2017 a la categoria "C" i 3er Scratx al mateix
Rally. L'Andreu i el Carles s'intercanviaran els llocs de pilotatge i
navegació.
Vehicle
El
vehicle que utilitzarem es un Suzuki Vitara de
dues portes i sostre "Hard Top" amb motor 1.6 gasolina, de l'any 1992
que ha estat especialment preparat per aquest tipus de proves,
intentant
mantenir, dintre del possible, el major número de elements de
sèrie del
vehicle. S'ha fet una revisió complerta de motor, canvi de
corretges, encesa,
carburació així com de la transmissió. Estem
pendents de rebre un nou joc de rodes per poder disposar d'uns
pneumàtics mes adients per terrenys muntanyosos i mantenir els
actuals per a rallyes amb recorregut "mixte". També s'han
dut a terme tasques de millora de la tapisseria, acabats interiors,
millora del sistema d'escapament i molts altres petits detalls (Manetes
de portes, alçavidres, estoretes interiors, capó
davanter, neteja a fons d'interior i vano del motor, etc). El vehicle
porta des de el seu inici una defensa davantera que
es mantindrà, i se li ha afegit un protector de carter i
transmissions de xapa metàl·lica
per a prevenir possibles cops i esquitxades de pedres. S'ha
instal·lat un
extintor d'incendis, sistema per ancoratge al maleter de accessoris,
(2ª roda
de recanvi, caixa d'eines, etc.), sistema de navegació, roadbook
digital i
control de velocitat mitjana Rabbit 2.0 amb antena GPS Rabbit GLO entre
d'altres.
Projectes
Any 2021
La idea inicial es participar al Campionat Off-Road Classic Cup, compost per quatre rallyes de regularitat el primer dels quals, el V Clàssic Sprint Baix Empordà, es celebrarà aquest proper 10 d'Abril a Begur, i prendre sortida en dues categories: Vehicles 4x4 i Copa Iniciació (categoria a on només poden participar aquells equips que no han participat en edicions anteriors i a on tenim moltes possibilitats de fer bon paper). També esperem poder participar al Grand Cross Raid, prova de 3 dies per Catalunya que es celebrarà del 9 al 12 d'Octubre i, finalment, participarem a la II Iberian Classic Raid, també a l'Octubre d'enguany. El dia 11 de Desembre, tenim prevista la patrticipació al II Clàssic Esprint La Selva, dins del campionat Off-Road Clàssic Cup.
Any 2022
Per aquest any, a mes de participar en els Rallyes que es portin a terme en la nostra terra, valorem la possibilitat de participar en alguna prova africana, depenent dels resultats i el funcionament de l'equip, com per exemple el Rallye du Maroc o el Rally Clásicos del Atlas.
Durant aquest any hem participat a l'Off Road Clàssic Cup organitzada per Classicrentservices, consistent en 4 proves de un dia:
-VI Clàssic Sprint Baix Empordà
-III Clàssic Sprint la Selva
-IIIClàssic Sprint Plà de l'Estany
-II Clàssic Sprint Alt Empordà
a on hem aconseguit resultats irregulars degut a problemes tècnics amb els aparells de medició i seguiment dels RoadBooks, que esperem solucionar per l'any 2023.
El dia 23 d'Abril hem participat al I Clàssic Raid Tàrraco, a on hem aconseguit resultats esperançadors, a pesar de que la tecnología segueix sent l'assignatura pendent:
4rts.al TC02, 5ens. al TC10, i 13ens. a la classificació final de la nostra categoria, ho que ens fa tenir esperances de poder estar entre els deu primers, un cop tinguem solucionat el problema amb la aplicació de Rabbit.
GRAN CROSS NEGRITA
Patrocinadors