Monegros 2012

Monegros

PREPARACIÓ

Durant el transcurs del viatge al Marroc de Setmana Santa, una de les moltes qüestions que ens van venir a tots al cap va ser la de veure'ns algun cop a la península. Mantenir el contacte, recordar velles aventures, saludar els amics, preparar nous viatges, ...

Cal reconèixer que les dates es van marcar quan Lara ens va visitar a Barcelona, calendari laboral de Francis en mà per no "trepitjar" cap cap de setmana laborable i, alhora, per intentar quadrar la major assistència possible. La primera proposta, que va acabar sent la definitiva, es va fixar per als dies 28, 29 i 30 de Setembre.

Després de buscar una zona interessant, cosa que no és molt difícil, es tractava d'escollir una opció que no fos molt llunyana per a la majoria de nosaltres, ja que intentaríem no fer molts quilòmetres d'aproximació. La ruta es plantejava en només un cap de setmana, així que s'havia de aprofitar el temps en el "interessant" i deixar el superflu per a viatges més llargs. Els Monegres era una bona opció, excepte per als nostres amics algecireños, que hauran de sacrificar unes quantes hores més de viatge que la resta.

Ateses les dates previstes, teníem temps suficient per plantejar rutes, llocs on dormir i que visitar, així que ens vam posar mans a l'obra. Al final, vam decidir fer una ruta força llarga, que ens permetria, a més de veure els Monegros, arribar fins Riglos, a prop del Pirineu, i gaudir així de paisatges canviants i rutes molt entretingudes.

EN RUTA

En el refugio

Sortim el divendres a la tarda, a això de les 5, en direcció a Saragossa. Compartim el primer "punt de reunió" amb Odissea, al Bruc i tirem fins Alfarràs, a Lleida, per repostar aprofitant el bon preu del combustible aquí. Esperem a Marcus, que ha sortit poc després que nosaltres de Barcelona, i de passada, saludem a un altre forero que s'atura a repostar també, camí de la Rioja. Poc abans d'arribar a la capital aragonesa, ens desviem cap a l'Almolda i Castejón de Monegros, per seguir per pistes en molt bon estat i "regades" recentment per la pluja fins al punt de trobada, el furgoperfecto del Refugi de Miramón. Arribem ja de nit. Uns pocs metres abans d'arribar, veiem unes llums. Hi ha gent que acaba d'arribar, i per un altre camí arriba Mikel amb la seva "troupe" i la H1. Això és sincronització.

Ens trobem de nou amb els nostres ja vells amics, ens presentem als "nous", i ens instal·lem a les taules del refugi per sopar. De moment, la pluja ens respecta. Aprofitem, per descomptat, per malparlar una miqueta dels que no han pogut venir i criticar-los. Almenys, tenir-los en els nostres pensaments, no?

Dissabte es fa de dia amb no gaire bona pinta. Cel gris i una mica de fresc, pel que decidim esmorzar sota el sostre del refugi de nou. Recollim i cap a les 9, ens posem en marxa.

Sortim de Miramón direcció a Castejón de Monegros, per, després d'un curt tram per asfalt, entrar a una pista que ens portarà cap al cor d'aquesta encantadora comarca. Les pistes d'aquest primer tram, són amples, en bon estat i, gràcies a la lleugera pluja caiguda, sense pols. Només destacar algun petit toll i alguna zona una mica enfangada que fan "flanear" les furgos i donen una dimensió no habitual a aquest recorregut.

Perdidos                                                                   Sin camino

Furgos netes...                                                                                                                                                                                                                                    Segur que es per aquí ?

Al cap d'uns quilòmetres trobem la primera dificultat. Aparentment hauríem de seguir per un camí ... inexistent. Un parell de voltes, una excursioneta a peu per veure una possible via, i al final, escapament per carretera cap a un camí proper. De nou en marxa, i segon imprevist. Oskar avisa que ha tocat amb els baixos en un fangar, i Mikel, que el segueix, es queda empantanat. Eslingues, alguna pedra, estirada i llest! Els que anem darrere tantegem el terreny per sortir-nos del camí i uns metres més endavant, reincorporar-nos. Per sort, l'erm del costat dret està dur i es pot trepitjar sense problemes.

Eslingas en acción.

Seguim en marxa. I tercera parada. Unes branques travessades en el camí presagien diversió. Davant nostre hi ha un descens que ronda el 30% de desnivell. El camí apareix a sota net i sense problemes per continuar, així què decidim passar el punt de "no retorn". Oskar no s'ho pensa molt i baixa els tot just 100 metres de recorregut sense problemes i el primer que fa és preparar la càmera per filmarnos als altres. Un a un anem baixant sense incidències. De nou seguim en ruta circulant entre zones desèrtiques i camps de blat de moro, paisatges plens de contrastos, petits llogarets, granges, etc.

Bajando

Després de la parada obligatòria a migdia per reposar forces, el paisatge desèrtic va desapareixent a poc a poc i es torna muntanyós, avisant-nos que ens acostem al pre-Pirineu.

Ascendim durant diversos quilòmetres cap a l'Ermita de la Verge de la Penya, en Aniés. El paisatge és encantador. Comença a fer aire. A prop de l'Ermita hi ha una rampa important, aquest cop en pujada. Marcus intenta pujar i acaba descendint marxa enrere. Després d'una inspecció ocular a peu, és clar, Mikel decideix pujar. La H1 es porta bé i ens avisa que ha pogut ascendir sense molts problemes. Oskar li segueix, però els altres decidim fer un bucle d'uns quilòmetres i unir-nos a ells més endavant. Seguim envoltant l'impressionant castell de Loarre, i poc després, comencem a buscar lloc on parar. Aviat es farà de nit i el vent referma. Després d'un parell de intents en llocs que no ens acaben d'agradar, David fa una "escapada" i troba una esplanada, més o menys resguardada per una arbreda. A prop hi ha també uns TT acampats. Intentem col·locar-nos tallant el màxim possible el vent, però és tasca difícil. Dormim bressolats pel vent, i algun, sacsejat.

Al matí, el vent, que seguia bufant amb força, havia aclarit els núvols del dia anterior. Esmorzem i en marxa de nou. Al poc, parada al mirador del Buitre. Des d'aquí es veu la vall i Riglos, tot i que, a causa de l'altura que estem, enncara haurem de recórrer un bon tram per arribar.

Arribem a Riglos al migdia, així que ens aturem al pàrquing per menjar i fer una passejada pel poble. Amb tot, s'ha fet l'hora de tornar a les nostres cases. De nou la tristesa del comiat s'uneix al plaer d'haver compartit aquests dies amb els nostres amics.

HEM TROBAT A FALTAR :

Arissa.

Mixeta.

LES FURGOS:

VW T5 California 4Motion.
VW T4 California TDI Syncro.
VW T4 Transporter TDI Syncro.
VW T4 Caravelle 2.5i Syncro.
Mercedes Marco Polo 4Matic.