Cartel de entrada

MEETING SYNCRO-4MOTION-4MATIC-4X4 A MONEGROSTT

24-25-26 DE MAIG DE 2013

Día 24:A poc a poc, anem apareixent al circuit de MonegrosTT, a Muel, prop de Saragossa. Provenim de diversos punts de la península, així que l'hora d'arribada és molt variada. A mesura que anem arribant, José Manuel ens dóna la benvinguda, ens aconsella on instal·lar-nos, ens mostra les instal·lacions i, als més valents, els dóna algunes instruccions sobre les zones del circuit. Alguns ens hem perdut en entrar a Muel, altres acaben demanant ajuda per arribar, i alguns, es queden a dormir on són. De dia, tot es veu millor. Saludem als vells amics, ens presentem als nous, i comencem a muntar el campament. Ens col·loquem en doble filera, a fi d'intentar tallar el màxim possible el vent que bufa amb força i preparem el sopar, òbviament, "de traje".
Com era imaginable, la xerrada s'allarga fins ben entrada la nit, i el vent decideix amainar.  Campo base

Circuito

Día 25:El dia es desperta radiant. Un sol esplèndid, una suau brisa que fa més agradable la vida a l'aire lliure, vaja, que ni encarregat per endavant. A poc a poc, anem sortint dels nostres "caus". Saludem als qui han arribat durant la nit, i després d'esmorzar preparem els grups per fer la ruta prevista, que ens portarà a descobrir diversos bells racons d'aquesta comarca.

Briefing

Montem cinc grups, amb quatre o cinc cotxes en cada grup intentant que siguin homogenis, barrejant diferents tipus de vehicle en tots els grups. Passades les 10 del matí, comencem a sortir. Per no allargar massa la sortida, tres grups faran la ruta circular en sentit horari, i dos en sentit contrari.

Sprinter ramasSortim del circuit i ens endinsem ràpidament per pistes, una mica polsoses, per, després d'envoltar la muntanya de Santa Bàrbara, dirigir-nos cap Jaulín. Creuem el poble, i enfilem cap a uns alzinars propers. Després d'algun petit problema amb les branques dels arbres, el que obliga els vehicles més alts a donar una mica de volta, i algun toll més profund del que es desitjable, ens creuem amb un altre dels grups, i seguim en direcció contrària.Ens endinsem en una zona molt tapada per la vegetació, hem de circular amb compte per castigar la pintura dels cotxes el mínim possible, i intentem comunicar amb els altres grups per avisar-los que donin una mica de volta per evitar aquesta zona, encara que és en va. Quan aconseguim contactar amb ells, ja han entrat al bosc. Poc després, arribem a Pobla d'Albortón. Travessem la població i sortim de nou als camins que en direcció Sud-est, ens aproparan fins Belchite. Després d'un passeig pels afores de les ruïnes del poble vell, ens trobem amb un altre grup que ha parat a dinar. Nosaltres decidim buscar un lloc més protegit del vent, així que sortim del poble i ens instalem en un replec del camí algo protegit. Acabem de menjar i tornem a reprendre la ruta, que ens endinsa en la Foz de Zafrané, camí de Fuendetodos. A la Foz, és clar, fem una paradeta per veure la cova, i, de nou, continuem el viatge. Després de passar l'ermita de Sant Roc, ens endinsem a la zona en la qual, fa un parell d'anys, vam haver de fer marxa enrere pel fang. La petita volta val la pena, ja que es tracta d'una zona boscosa molt bonica.Arribem a Fuendetodos a la poca estona, on coincidim de nou amb el grup de Belchite. Donem un passeig per la població, molt acurada i agradable, i on les referències a Goya són constants.

Com se'ns està fent tard, sortim del poble per carretera, però al cap de pocs quilòmetres, a l'altura de Jaulín, ens endinsem de nou per pistes ja que si no hauríem de donar una bona marrada. A més, les vistes de Muel i Mozota des de Sant Borombó són impressionants. A mitja tarda arribem al circuit de MonegrosTT de nou.

Allà l'ambient es va caldejant amb els valents ficats en el circuit, que dirigits i aconsellats per José Manuel en tot moment passen per trialeres veritablement complicades. Es veu clarament les diferències entre les maquines més antigues, que, encara que amb dificultats, passen per tot arreu, i les més modernes, que tot i la "modernitat", han de fer marxa enrere en més d'una zona.

Bañeras en el circuito

Mentrestant, Albert organitza una xerrada-col·loqui sobre conducció offroad. Un altre grup comença a "caldejar" la barbacoa, i, mentre, Marcus s'ocupa de la intendència i "recupera" de la carnisseria local unes quantes costelles, botifarres, etc.

Quan es fa de nit, una llarga taula prop de la caseta es va omplint de gent. Mentre sopem, aprofitem, com sempre, per comentar les vivències del dia, i entre anècdotes, rialles i bon menjar, es fa l'hora d'anar a dormir.Barbacoa

Día 26:De nou el diumenge desperta espectacular. Sol, caloreta, ... Vaja, que tot convida a fer un bon esmorzar a les nostres taules. Un grupet de valents ha sortit d'hora amb les bicis, per fer una ruta circular fins Botorrita i Cadrete. Quan tornen, expliquen que la ruta és excel·lent, i que s'ho han passat "pipa". Alguns, per motius familiars, tenen ja de començar el viatge de tornada a casa. Altres ens acostem a Muel per visitar la presa romana i fer una passejada a peu pel poble. Al peu de la presa ens vam trobar un grup de "veterans guerrers romans" que expliquen les seves aventures. Els més petits es queden embadalits mirant aquella "troupe" de persones amb uniformes i armes de fa diversos segles i atenen les seves explicacions atentament.Presa romana Muel

Tornem al circuit. És migdia i toca preparar el menjar. Després, recollim els trastos que tenim per allà, i amb tot el dolor del nostre cor, es fa l'hora de tornar als nostres llocs d'origen.

Com sempre, un afectuós record per als que no han pogut venir, agrair la bona companyia i el bon fer dels que sí que han assistit, i reconèixer l'excel·lent acollida de MonegrosTT.

Despues de pasar por el circuito

La Foz de Zafrané

UriMirePirata
Vwtransporter4motion
Wagen

Enllaç a videos i fotos en Foro Furgovw