DSC_4835.JPG

 

VACANCES JULIOL 2010

SUÏSSA   

Data: 3 a 23 de Juliol de 2010

 

Vam decidir sortir aviat de casa a fi d'amortitzar el viatge. A les 6 i mitja teníem ja la furgo carregada i tot a punt per iniciar el viatge.

Aviat ens diuen Toni i Lina, que ja havien sortit de Cornellà i al voltant de les 7 agafàvem l'autopista direcció La Jonquera. Una primera parada a prop de Sigean, ja a França, per esmorzar i estirar una mica les cames.

A les 12:30 parada per dinar. Cal anar adaptant els horaris europeus ...

Una nova parada per repostar i prendre un cafè, i, ja, l'última tirada fins a Ginebra, previ pagament de la "vignete" per als cotxes a la frontera.

DSC_4298.JPG

Al voltant de les 6 ens instal·làvem al càmping de Vesenaz, prop de Ginebra i al costat del llac.

Avui és diumenge. Ens anem amb bus, gratuït, fins al centre. Vam visitar les ribes del llac, ens fem una passejada "guiri" en trenet, i, recomanat per una senyora que ens ha vist pinta de turistes, anem a dinar a una "platja-berenador" a la riba dreta del llac. Amanida de pollastre, i a córrer. Passeig pel casc antic, visita a la Catedral, i retorn al càmping.

DSC_4407.JPG

Comença a fer una calor sufocant, així que ens fem un banyet al llac.

Dilluns, dia 5. Farem una excursió fins a Lausanne. Sortim del càmping, i agafem la carretera cap a Lausanne. Prèviament, hem preparat entrepans al càmping, per fer un piscolabis quan la fam premi. Parem a Saint Sulpice, al costat del llac, ens mengem els entrepans i seguim cap a Lausana. Arribem a punt per prendre un cafè i un gelat mentre Ema dorm la migdiada, i, després de fer un passeig per la ciutat, ens tornem cap a Ginebra. Se'ns ha fet tard per visitar Gruyère, que estava a prop. Un altre dia serà.

Dimarts ens "mobilitzem" cap a Interlaken, a veure si trobem una mica mes de fresc. Ens aturem a Gwatt, prop d'Interlaken, ja que sembla que el càmping té bona pinta. Està a la riba del llac, i hi ha uns parcs enormes al voltant. Anem millorant la instal·lació de les coses de càmping. El Comanche, el túnel, el tendal, tot està muntat en un temps raonable.

DSC_4457.JPGEl dia següent ens dirigim a Thun, a l'oficina d'informació, per preguntar què recorreguts hi ha als trens del Jungfrau. De passada, visitem el castell de la ciutat i fem una passejada pel mercat. Després de dinar, ens tornem al càmping per planificar les "rutilles" en tren dels propers dies.

Avui és dia 8. Comencem a perdre la noció del temps. ¿Segur que avui és dijous? ¿No serà dimarts? Bon senyal. Sortim del càmping, amb els entrepans a la motxilla, direcció Interlaken Ost, d'on parteixen els trens cap a Jungfrau. Preguntem a l'estació els preus, i decidim agafar un passi per 6 dies, que ens permet prendre un munt de trens i telefèrics, per poc més quDSC_4593.JPGe l'anada i tornada fins Kleine Scheidegg, d'on surt el cremallera a Jungfraujoch. Segur que ho amortitzarem un altre dia. A més, ens fan el 50% de descompte en el cremallera. Prenem el tren fins a Grindelwald, d'on un altre tren ens portarà fins Kleine Scheidegg. L'estació està plena de cabres que, segons sembla, hi viuen. Els empleats del ferrocarril les han d'apartar perquè passin els trens, i sembla que estan acostumades a aquest tràfec. D'allí, un altre tren ens pujarà fins al mirador de Jungfraujoch. A dalt, a més de 3.400 metres, la temperatura és de 7º. Per fi ens posem els anoracs. Mengem alguna cosa allà mateix, i prenem de nou el tren en direcció contrària, si bé aquesta vegada el descens el fem per Lauterbrunnen fins Interlaken. El pàrquing ens costa prop de 3 euros ... tot el dia! Tornem al càmping, i encara tenim temps de donar-nos una remullada al llac.

DSC_4676.JPGAvui farem una excursió fins a les cascades de Trummelbachfalle. Anirem amb cotxe fins Lauterbrunnen, i com altres vegades, ens portem entrepans per fer el pícnic allà on ens agafi. Al migdia ja hem fet la visita i, després d'engolir els entrepans reglamentaris, mirem els horaris per anar al Schilthorn, el bressol de Bond, James Bond. Ens dóna temps. I hem d'amortitzar els passes del Jungfrau, així que deixem el cotxe a Lauterbrunnen on agafem el telefèric fins Winteregg per agafar el tren a Murren, i d'allí, l'altre telefèric que, en dues etapes, ascendeix fins al mític mirador. Aviat comença a baixar la temperatura, els núvols fan la seva aparició, i la tempesta no triga a entrar en escena. Descendim pel mateix camí, telefèric-tren-telefèric, i tornem al càmping, on sembla que hi ha hagut una bona tempesta. A més, ens havíem deixat el túnel mal tancat i les finestres del Comanche obertes, de manera que cal improvisar per poder passar la nit sense molta humitat. Demà s'assecarà el que es pugui, i lliçó apresa: no cal fiar-se del temps. Per celebrar-ho, ens anem al restaurant del càmping a sopar.

DSC_4911.JPGAvui és dia 11 ... crec. Però és igual. Anem a treure més partit al passi dels trens. Aparquem al pàrquing de l'estació de Interlaken Ost, que és bastant barat, i agafem de nou el tren cap a Grindelwald. Fem un passeig pel poble i agafem el telecabina de Fist. Novament ens sorprèn la vista del Jungfrau i la impressionant cara nord de l'Eiger, les seves cascades de gel, ... Donem bon compte dels entrepans i descendim altra vegada amb el telecabina fins Grindelwald, per agafar el tren de baixada a Interlaken.

Avui canviarem muntanya per ciutat i visitarem la capital, Berna. Ens fiquem al cotxe i després de 35 km. Arribem a aquesta bonica ciutat, que ens sorprèn amb el seu centre urbà, els seus carrers i les seves cases porticades. Després d'un petit passeig, ens aturem a dinar en un restaurant local. De nou ens sorprenen amb la quantitat i qualitat a preu raonable, tenint en compte que ens fiquem en tots els llocs de turistes. Caminar per aquests carrers és un plaer, les seves fonts, els seus rellotges, les seves places, conviden a mirar en totes direccions en un intent de no perdre cap detall. Aquí descobrim un especial transport públic. Aprofitant el meandre del riu Aar, hi ha persones que, armades amb una bossa impermeable, es deixen arrossegar per les seves aigües des d'un costat a l'altre de la ciutat. Altres més atrevides salten des dels ponts al riu, cosa que no ens estranya ja que fa una calor sufocant. Després de fer unes petites compres, tornem al càmping per sopar i descansar.

DSC_4996.JPGL'endemà ens toca de nou "turisme urbà". Ens anem a Luzerna per visitar la ciutat. El viatge ens sorprèn per les males comunicacions. La carretera, "autovia" segons els mapes, és una carretera de muntanya amb munts de corbes, ponts, túnels i tot el que es pugui ocórrer. Triguem gairebé dues hores per cobrir els, aproximadament, 80 quilòmetres de recorregut. Però val la pena. De nou ens trobem amb una ciutat encantadora. Vells ponts de fusta sobre el riu, petites carrers plens d'encant, que fan de la ciutat un lloc deliciós on passejar i entretenir-se. Tant que se'ns passa l'hora europea de menjar i hem de córrer per trobar un lloc abans que tanquin. De tornada al càmping decidim sortir a l'endemà cap al sud, prop d'Itàlia. Mirarem de cercar càmping a les proximitats de Bellinzona, a prop de Lugano, a veure si fa més fresquet.

Comença un nou dia i toca recollir, desmuntar i guardar coses en els vehicles per desplaçar-nos al Ticino. Ens posem en marxa al voltant de les 11. La primera sorpresa del dia és que hem de passar de nou per Luzerna. Així que ens empassem de nou les corbes, ponts i túnels, i passat Luzerna enfilem, ara sí, l'autovia cap a Lugano. Per arribar al Ticino hem de creuar el mític Sant Gotardo, que, òbviament, travessem pel magnífic túnel (inclòs en els 40 Francs de la "vignete" de les Autopistes) de 17 quilòmetres de llarg. A l'arribada a Bellinzona, busquem càmping i a muntar de nou la paradeta. Els càmpings suïssos ens sorprenen de nou, i no gratament. Res de verds prats d'herba, res de serveis impecables, és a dir, normalets i gràcies tirant a justets excepte en els preus, que si que són "suïssos". Després de muntar, un bany a la piscina per rebaixar la temperatura corporal. Sembla que no s'han assabentat que a Suïssa fa menys calor ...

DSC_5077.JPGDe nou es fa de dia i hem vingut a fer turisme, així que ens anem a Bellinzona, a veure que ens diuen a l'Oficina de Turisme. Aparquem prop de l'estació de trens, però aquí, al contrari del que sembla habitual a Suïssa, no està l'Oficina d'Informació. Després de preguntar i mirar plànols i altres, ens anem cap al centre de la població. Allà en una dependència municipal hi ha les "informadores", però amb una desgana i una apatia difícils de qualificar. Pugem fins a un dels tres castells de la ciutat enmig d'una calor aclaparadora, i retornem al centre urbà per menjar. Després tornem al càmping per posar-nos en remull, que és l'únic que ve de gust.

L'endemà decidim buscar un lloc fresquet per anar d'excursió. Anem a visitar el port de San Bernardino, ja que, a causa de l'altura que es troba, segur que farà ménys calor que a les rodalies de Lugano, on ens trobem. Sant Bernardino és un petit poble en el vessant de la muntanya del mateix nom al que es puja per una carretera de muntanya plena de revolts i amb forts pendents. Passat el poble, la carretera segueix ascendint fins al port on hi ha l'antic convent, avui convertit en bar. Sembla que no som els únics que hem decidit buscar una temperatura més agradable. Cotxes, motos, bicicletes, gent a peu, de tot. Després de menjar alguna cosa, passejar una estona i comentar la calor que fa, descendim per l'altra vessant per travessar de nou el Sant Bernardino, aquest cop pel túnel, com l'anterior, gratuït. Un cop passem de nou a la vessant sud, abandonem la "autopista" per mirar de trobar un lloc on prendre un cafè. Ens aturem en un restaurant, situat al peu d'una preciosa cascada, on aprofitem per passar una bona estona fent fotos i descansant. A mitja tarda tornem al càmping per preparar el pròxim dia.

DSC_5201.JPGAvui farem alguna cosa nova. Anirem fins Lucarno i ens donarem un passejada en vaixell pel llac. Com el vaixell no surt fins a la una de la tarda, mengem una mica abans d'embarcar. El vaixell és una cosa així com el "rodalies" de les poblacions que envolten el llac i de les illetes que el poblen. San Nazzaro, Gerra, Ascona ... Ens aturem a l'illa de Brissago per visitar el jardí botànic que, segons diuen, és el més complet de Suïssa. La humitat i la calor sufocant ens fan tornar aviat a Locarno, per dirigir-nos de nou cap al càmping, on la piscina mitiga una mica el malestar provocat per la calor. De nou un tiquet per a Internet, i a comparar temperatures de localitats suïsses. Sembla que en l'únic lloc que no s'estan coent les vaques és a St Moritz, així que, demà, carretera i manta.

La idea de dormir bé ens fa que recollir i ficar els trastos en els cotxes se'ns faci més suportable. De nou creuem el túnel de San Bernardino, aquesta vegada en direcció nord, única via d'accés cap Graubunden, on ens espera Saint Moritz i les seves muntanyes. Decidim buscar càmping del grup TCS, ja que almenys, tenen una certa qualitat que els altres no semblen oferir. Ens inclinem pel càmping de Punt Muragl, a Samedan. Aquest, almenys, és correcte i els serveis acceptables. De nou a muntar els trastos per passar uns dies. Per fi ens hem de posar roba d'abric al fer-se de nit. La temperatura baixa fins als 2 graus! Això sí que és Suïssa.

Al matí anem a visitar Saint Moritz. Fem un passeig pel llac, el casc antic, i passem per l'estació per informar-nos sobre el Bernina Express, el famós tren vermell que travessa tota la comarca. De nou ensopeguem amb la desgana de l'encarregada d'informació, qui ens dóna un horari que després comprovaríem que era parcial, i poca cosa més. Sort que al càmping ensopeguem amb un suís que té ganes de parlar espanyol i ens facilita una mica més d'informació. Ema sembla que té febre, així que caldrà replantejar les coses per als pròxims dies.

Avui la Ema va, acompanyada pels seus pares, a Samedan, al centre mèdic, per veure que li passa. Aprofitem per fer alguna caminada, passejar pels voltants i gaudir de la bona temperatura i de l'excel·lent senyalització dels senders. Sembla que la petita no té res important, i que, probablement, millorarà aviat. Si demà està millor, agafarem de nou el tren, fins a Poschiavo, per veure les glaceres i les majestuoses muntanyes que ens envolten.

Ha arribat el moment d'agafar el Bernina Express. Ens dirigim de nou a l'estació de St Moritz i ensopeguem de nou amb la "informadora". AvuiDSC_5327.JPGens diu que cal fer reserva prèvia per al tren ... I per què no ho va dir l'altre dia? Després de fer veure que fa alguna gestió per telèfon, ens ven els bitllets per al tren, però no ens assegura que tinguem plaça. Ens deixa anar un altre horari, aquest cop complet, i ens diu que parlem amb el cap de tren, a veure si ens deixa pujar. Fellinià. Ho veus en una pel·lícula, i no t'ho creus. Òbviament, no ens deixa pujar. Al final, mig entenem que la reserva és només per als trens panoràmics, que són els del primer horari que ens van donar i per als que hi ha un sobrepreu i cal fer reserva. Per als trens normals no hi ha res d'això, així que agafem el tren que surt al cap de mitja hora. Arribem a Poschiavo al cap d'una hora i mitja després de gaudir d'uns preciosos paisatges i d'un recorregut veritablement espectacular. Mengem en un bar proper a l'estació, on, com en altres llocs, no accepten targeta de crèdit. Sembla mentida que en un país on el negoci bancari és un dels puntals de la nació, siguin tan reticents a usar els seus serveis, i, especialment, en llocs dedicats al turisme, com càmpings i restaurants. Després de passejar pel poble, ens dirigim novament cap a l'estació per tornar a Sankt Moritz.

El dia 22 comencem a fer maletes per la tornada a casa. Desmuntar, recollir, guardar en els cotxes els trastos que ja no utilitzarem, i ja és gairebé migdia quan sortim de St Moritz. Prenem direcció al port de Maloja per creuar la frontera pel nord d'Itàlia. El descens cap a la frontera italiana és una preciositat. A la frontera italiana els carabiners estan avorrits i s'entretenen amb nosaltres una estona. Que si els tiquets de les compres, que si quan costava això que han comprat, que si volen que els deixem als nens, ... S'acaba el repàs. Continuem viatge descendint cap al llac de Como, que vorejarem per la vora oriental, no sense abans aturar-nos a menjar un refrigeri. Continuem cap a Milà, que voregem malgrat la seva mala senyalització i seguim direcció a la costa, on pensem parar a fer nit. A prop de Spotorno, ja a la costa, sembla que hi ha càmpings. Entrem en un, i mentre vam decidir com col·locar-nos, veiem uns austríacs que, amb una furgoneta, ens miren amb cara d'alleujament. A mesura que anem mirant al voltant, anem entenent per que. Brutícia, gossos amb puces, serveis cutres, be, que sortim amb corredisses d'allà. Els austríacs es queden amb cara de compungits, però busquem un altre càmping.

L'endemà, a l'autopista de nou. Túnel, viaducte, túnel, viaducte, fins a sortir d'Itàlia. Seguim per l'autopista direcció sud, i, a l'altura de Marsella, l'abandonem per buscar un lloc on menjar. Ens fiquem en un restaurant, on l'amo va dient a tots els clients que ens felicitin, per la Copa de futbol. A part de l'amabilitat, el menjar és de bona qualitat i a preu raonable. Un lloc recomanable. Seguim viatge cap a la frontera espanyola, però abans, pararem de nou a descansar, aquesta vegada a prop de Montpeller. Ens anem cap a la costa i busquem un càmping prop de la platja, a Palavas. Com la majoria de càmpings de platja, deixa alguna cosa a desitjar. A més, fa molt de vent, habitual a la Camarga, però que és molest.

De nou es fa de dia, és dissabte i toca continuar viatge. Sortim de Palavas i de nou a l'autopista. Parem a dinar just abans de la frontera, a Le Village Catalan, i arriba l'hora acomiadar-se dels amics i companys de viatge. A algú se li salten les llàgrimes. Uns ens quedarem a prop de Girona per veure la família, i altres tornen a Barcelona ja de tirada. Ara s'acosta la part més llarga del viatge. Ordenar les fotos i records ens acompanyarà durant molt més temps que aquests 20 dies de marxes per aquest curiós i bell país. 

Powered by Cbhardware

Tancar finestra